Presentació

Sumen forces, fem comunitat!

Aquest lema, el nostre, resumeix l’esperit de la nova junta i l’objectiu que ens guia. Si bé el context actual no ens ho posa gens fàcil, una de les nostres línies prioritàries és fomentar la participació de les famílies a l’escola, al mateix temps que intentem apropar l’escola (direcció, mestres, etc.) a les famílies. I és que aquest és i ha de ser un camí d’anada i tornada, que ens enriqueixi a tots.

Fer comunitat sense poder organitzar dins l’escola festes, conferències, jornades de portes obertes, actes solidaris, etc. és un repte. Tot arribarà… Mentrestant, què ens hi queda? Fer pinya, carregar les bateries, vetllar pel bon funcionament de les extraescolars i del servei que ens ofereix Servitabor, ser més creatius que mai i, sobretot, posar-hi ganes. La passada festa de la Castanyada és un bon exemple de com certs entrebancs causats per la COVID es poden convertir en oportunitats per continuar fent trobades divertides allà on es pot, fent allò que podem. Va ser un èxit.

Què ens motiva? Establir nous mecanismes d’acollida a alumnes nouvinguts i incorporacions tardanes per tal de generar més sentiments de pertinença i vincle, motivar l’interès de les famílies per l’escola perquè sabem que aquestes connexions es tradueixen en més èxit educatiu pels nostres infants, i ser una AFA el més oberta i transparent possible. I mentre la Comissió de festes organitza la propera celebració al carrer -serà sonada!-, d’altres comissions continuen treballant per impulsar, entre d’altres, el programa “Famílies padrines” i el programa “Tàbor, posa’t guapa”.

ENS ORGANITZEM PER COMISSIONS:

  • Inclusiva: sensibilitzar l’alumnat i famílies envers la inclusió educativa, convidar especialistes, maleta viatgera, entre altres.
  • Menjador: Contractació, seguiment i acompanyament de l’espai d’acollida i migdia i casals.
  • Festes: La Tabor de les cultures, Nadal, cloendes, fi de curs de sisè.
  • Reivindicativa: Formar part de processos de millorar de l’escola, del barri o de l’entorn com Decidim Barcelona, Eixample respira, entre altres.
  • Extraescolars: Organització i seguiment de les extraescolars.
  • Revista: Publicació trimestral de la revista de l’escola per fomentar l’esperit de pertinença.
  • Comunicació: publicacions al Instagram i Twitter amb notícies de l’escola o relacionades amb l’educació, web de l’escola.